Preturile masinilor la sfarsit de an

Pentru mine masina este o necesitate. Am incercat sa folosesc si bicicleta, mai ales pentru plimbarile prin oras, dar odata cu frigul si ploaia mi-a disparut si pofta de pedalat. Asadar, m-am intors la masina. Mai costisitoare, ce e drept, dar nu te ploua, ajungi rapid ( daca nu e carambol in oras ) unde ai nevoie si mai asculti si o muzica sau o stire. Interesat fiind de masini, mai trec prin piata auto sau mai verific site-urile / ziarele de profil, doar ca sa iau pulsul si am sesizat ca preturile acestora au crescut pentru cele inmatriculate si au scazut pentru celelalte. Motivul e si noua mega-taxa de prima inmatriculare anuntata pentru anul viitor, dar de obicei, in iarna, banii necesari pentru achizionarea unei masini erau mai putini. Oamenii cumpara, pare-se, si dupa sezon.

Asa ca avem acum aceleasi preturi ca si in vara la masinile inmatriculate, iar cele neinmatriculate vor ramane pentru piese, in cazul in care nu indeplinesc norma Euro 4. La RAR nu se mai prea fac programari pentru ca nu mai sunt locuri. Probabil ca si dealerii isi pierd parte din business, insa vor adapta, treptat, pietele din strainatate. In momentul in care nu vor mai oferi sume OK pentru masinile S.H. din Germania, nemtii vor fi obligati sa mai scada din pret. Sunt multe centre de vehicule din strainatate care vindeau 60% din masini doar romanilor.

Poate ca la anul vom avea Ford Ka, 2003, euro 4 neinmatriculat la 2000-2500 euro, sau Opel Corsa, in aceleasi conditii cu 100-200 euro mai mult. Ar trebui sa fie tensiune pentru cei care aveau in plan sa isi cumpere o masina ? Vor exploda preturile pentru masinile inmatriculate ?

Eu nu cred. In schimb, vom avea masini mai noi la preturi mai bune. Da, va trebui sa invatam sa ne limitam la motoare pe care ni le permitem, atat din punct de vedere al consumului cat si al intretinerii. Nu vad nicio problema in asta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *