Tinand cont ca mi s-a intamplat destul de des sa fiu intrebat cum anume se apreciaza un site sau un link atunci cand vorbim despre vanzarea fie a unuia fie a altuia, m-am decis sa imi expun si eu pe scurt parerea despre aceasta parte din afacerile pe internet.
In multe domenii de activitate este destul de usoara alegerea unui pret care sa reprezinte o valoare reala a produsului sau serviciului
Bineinteles ca exista cazuri si cazuri, sunt n situatii care nu pot fi luate pe rand, cert este ca si in acest domeniu calitatea site-ului, continutul site-ului si numarul de vizitatori a-i site-ului sunt factorii principali care vand. Pentru ca in web, vizitatorii sunt potentiali clientii, iar clientii ne aud banii pana la urma. In Romania, toata lumea cauta sa vanda iar acest lucru face ca online sales sa fie in continua dezvoltare, si este vorba despre o dezvoltare rapida.
Ca sa revin la cum anume poti aprecia mai bine vanzarea unui link: detaliile le poti lua usor de la ceilalti. Sunt cativa cumparatori de link-uri, spre exemplu, care impun pretul pietei. Vorbim aici strict de cazul vanzarii de linkuri, unde ne putem lamuri destul de repede despre cat anume valoreaza un link extern pe site-ul proprietate personala. In ultima vreme Page Rank-ul a devenit un mister pentru mine, deoarece cred ca metoda de calcul a PR-ului s-a schimbat si totusi se pare ca substanta verde care umple un dreptunghi situat in toolbar-ul browserului face diferenta pentru destul de multe site-uri. Cu cat PR-ul unui site este mai mare cu atat valorea unui link pe pagina web respectiva creste, ajungand sa vedem vanzari de linkuri PR 7 cu sume intre 50-100 $ per luna. Este evident ca o pagina care a ajuns la PR 7 transmite mai departe autoritate,dar nu cred ca mai este vorba si despre o „injectie” de PR, asa cum se intampla in 2007. Oricum, unul dintre factorii care conteaza este lamurit, chestia verde din toolbar ( cum imi place mie sa ii spun ) creste valoarea unui link sau banner pe un site.
Sa mergem mai departe: relevanta temei site-ului pentru cumparator este de asemenea importanta.Daca site-ul este related, atunci cumparatorul este dispus sa plateasca suma corecta. Mai apoi vorbim si despre cantitatea de trafic. Sunt site-uri care au trafic foarte bun si vand linkurile pe pagina si pentru trafic si pentru autoritate sau sunt site-uri cu trafic mai putin bun care pur si simplu vand link-urile pentru ca cel care cumpara sa capete un anume avantaj in SERPs. As putea sa adaug aici si site-uri cu trafic excelent, dar respectivele site-uri primesc in general contracte de publicitate de la firme mari si nu se incurca in astfel de market place-uri pentru webmasterii cu site-uri mai mici.
Calitatea site-ului reprezinta inca un factor dupa care cumparatorii se ghideaza. Daca site-ul se incarca foarte repede, are un design placut si un continut unic, atunci cumparatorul va fi mai atras de un link pe pagina respectiva. Trebuie insa avuta foarte mare grija si link-urile externe. De obicei depasirea a 20 de link-uri externe poate indeparta un cumparator de link-uri.
Din acest punct de vedere situatia cu vanzarea de link-uri este rezolvata. In cazul bannerelor trebuie doar o aproximare a cat anume ocupa un banner din spatiul de pe site, insa din nou ajungem in categoria cu site-uri ce au un trafic foarte bun si care atrag contracte de publicitate.
Ca sa trec mai departe la vanzarea de site-uri, pot spune inca de la inceput ca nu am vandut pana acum nici un site personal, dar am intermediat vanzarea si cumpararea a mai multe site-uri sau portaluri. Majoritatea dintre site-urile carora le-am intermediat vanzarea au fost directoare web, unde situatia era clara. Page Rank-ul, numarul de linkuri adaugate in director, designul directorului ( unic sau nu ), scriptul ( cu licenta sau fara ) si suma lunara pe care o producea respectivul site.
La portaluri insa situatia se schimba. Numarul de vizitatori unici pe zi capata o foarte mare importanta, poate chiar mai mare decat designul, scriptul sau suma de bani produsa lunar.
Unii webmasteri achizitioneaza site-uri in cazul in care continutul site-ului este din acelasi domeniu in care detin magazine online. Chiar daca la inceput nu pare o solutie buna, deoarece se pot scrie articole si pe un magazin online ( deci se poate adauga continut ), in timp indelungat este o metoda eficienta si se practica destul de des in ultima vreme. Pretul unui portal cu foarte multa informatie si foarte multe articole se dovedeste a fi o suma care se merita investita, tinand cont de multiplele posibilitati de legare a unor cuvinte cheie ca anchor de anumite pagini ale unor produse. Vorbim insa si despre dependenta de un hosting diferit de cel pe care un webmaster il foloseste pentru site-urile sale.
Se stie ca Google duce o lupta impotriva comercializarii de link-uri, insa personal nu vad inca aceasta piata la pamanat indiferent de cata munca va depune stafful celui mai mare motor de cautare din lume la ora actuala. Pentru piata de site-uri insa nu exista regula. Fiecare webmaster este liber sa construiasca un site, sa il vanda sau pur si simplu sa il abandoneze. Trebuie sa mai adaug faptul ca exista grupuri de speculatori care cumpara domenii expirate in scopul cresterii si vanzarii acestora, desi pana si in acest domeniu Google a incercat sa faca ceva, eliminand valorea linkurilor unui domeniu dupa o anumita perioada in care acesta este inactiv.
Interesant articolul acesta,si am primit ceva sperante la site-ul meu.Am cam 900 vizite unice/zi si cam 3400 afisari.zi.Am google pe site insa este aproape non-profit.Ceva sugestii pentru alte campanii de advertising are cineva? Respect, domnualin@aol.com
Vanzarea de link’uri este o metoda care se practica in RO dar si in afara. Se pot castiga bani frumosi:)
/Cristi