Se aglomereaza foarte tare, pe online, similar cu cel imobiliar, despre care am vorbit deja intr-un post anterior.
A inceput sa devina o moda si la noi sa avem agentii de turism care sa isi faca o prezentare online cat mai buna si, evident, SEO + SEM.
E interesant de vazut cati oameni au inceput sa isi planifice concediile sau calatoriile online. E mai usor sa te uiti peste 20 de oferte online, decat sa fugi pe jos sau cu masina pe la 3-4 agentii din orasul tau. E mai usor sa faci o rezervare la un autocar sau la avion direct online, decat sa te deplasezi nu stiu cati kilometri ca sa iti iei biletele.
Problema apare insa la modalitatea de plata online. Romanii nu prea sunt obisnuiti cu paypal, e destul de restrans grupul care il foloseste frecvent pentru diferite plati ( web hosting, carti, domenii, ebay… ). Iar pentru ca romanii sunt invatati si trecuti prin toate, nu prea sunt de acord cu plata cu Card.
Ciudat insa, am vorbit recent cu mai multe persoane trecute deja de 35 de ani, care mi-au marturisit faptul ca si-au comandat bilete online, avand incredere sa plateasca biletele in avans cu cardul de credit. Si nu si-au luat teapa ( doh ), iar acum cumpara din ce in ce mai des online, chiar si cu sume destul de mari, avand incredere in sistem. Mi se pare o treaba destul de faina.
Asta este cu adevarat o dezvoltare a sistemului de plata online in domeniul turistic, o dezvoltare care nu se vede insa la toate agentiile de turism din Romania. Insa din ce in ce mai multe trec spre online, avantajul fiind timpul redus de care e nevoie pentru prezentare si costurile, de altfel, reduse, pentru intretinerea sistemului.